Geplaatst op: 20 maart 2018

Arjen van Riel: alles begint met een idee

Arjen van Riel: alles begint met een idee

Huurder in beeld

Arjen van Riel is eigenaar van carenza* en medeoprichter van het alom bekende Gers! magazine. Zijn bedrijf omschrijft hij als hét Rotterdamse bureau voor concept, creatie en campagne. carenza* ontstond na zijn studie, ruim 15 jaar geleden. Onder het motto ‘werken kan altijd nog’ startte hij samen met een goede bevriende ontwerper een ontwerpbureau.

‘Als ik hier via de hoofdingang het Stationsplein op loop, vind ik dat wel heel bijzonder. Daar gaat mijn Rotterdamse hart sneller van kloppen.’

Kleinhandel

Afgelopen maand verhuisde carenza* naar een kantoor in Kleinhandel, het creatieve co-working concept in het Groot Handelsgebouw. ‘Ik kijk uit naar de interactie met andere Kleinhandelaren en vind het fijn om een werkplek midden in de stad te hebben. Er is hier zoveel te doen. Ik heb mijzelf voorgenomen komende afspraken elke keer op een andere plek te plannen. Als ik hier via de hoofdingang het Stationsplein op loop, vind ik dat wel heel bijzonder. Daar gaat mijn Rotterdamse hart sneller van kloppen.’

carenza*

Ideeën verzinnen, dat is wat Arjen het liefst doet. Hij wil niet alleen dat een ontwerp er goed uitziet, maar dat daar ook een goed idee achter zit. Vanuit het idee volgt vervolgens een logo, magazine of campagne. Zo werkt dat ook voor carenza* zelf. De asterix achter de naam, daar is goed over nagedacht. Het geeft aan dat er eigenlijk altijd meer is dan je in eerste instantie denkt, een diepere betekenis of een achterliggend idee. De slogan van carenza* is dan ook ‘alles begint met een idee’.

‘Ik maak liever mooie dingen voor en met leuke mensen.’

Ondernemen

‘Ik heb superveel plezier in ondernemen en het werk dat ik doe. Bij mij staat geld niet op nummer 1. Ik maak liever mooie dingen voor en met leuke mensen.’ Arjen werkt graag samen met de klant. Hij heeft een vast team dat hij per opdracht aanvult met specialisten. Zijn hart ligt bij print en offline werk. ‘Ik snap dat online erg belangrijk is, maar ik houd van de geur van drukwerk.’ Voor websites en andere online oplossingen werkt carenza* samen met andere bureaus. ‘Ik denk dat heel veel bureaus mooie dingen kunnen maken. Per opdracht zoeken wij er een geschikt bureau bij, op basis van kennis of ervaring.’

Gers! magazine 

Arjen is ook medeoprichter en creative director van Gers! magazine. Het magazine wordt gemaakt door een groep enthousiaste Rotterdamse fotografen en redacteuren. carenza* verzorgt de vormgeving. Arjen richtte het populaire magazine 5 jaar geleden op, samen met Edwin Veekens en Wouter van Lieburg. ‘In die tijd werd er nog heel negatief over Rotterdam gedaan en wij wilden een tegengeluid creëren voor al dat gezeur. Als ik zo terugkijk denk ik dat wij wel hebben bijgedragen aan een positieve omslag. Gers! magazine bestaat nog, maar het gezeur over onze prachtige stad is gelukkig wel over.’

www.carenza.nl | Unit B1.048
Foto: Antim Photography – www.antim.nl | Unit E1.174.2

Terug naar het overzicht van nieuws

nieuws