Geplaatst op: 02 september 2019

Birgitta Padberg: 1 jaar Groot Handelsgebouw

Birgitta Padberg: 1 jaar Groot Handelsgebouw

Teamlid in beeld: Birgitta Padberg

Als je aan Birgitta Padberg vraagt hoe zij haar eerste jaar bij het Groot Handelsgebouw heeft ervaren wordt je overspoeld door enthousiasme. In september 2018 startte zij als Managing Director. Daarvoor was zij met ruim 20 jaar werkervaring actief in het commerciële vastgoed in Rotterdam. ‘Mijn verwachtingen van deze functie zijn overtroffen. Omdat ik een helicopterview moet hebben, ben ik niet alleen bij commerciële zaken, maar bijvoorbeeld ook bij technische en facilitaire kwesties betrokken en onderhoud ik contacten met verschillende stakeholders in de stad. Het Groot Handelsgebouw toekomstbestendig houden is een van de grootste doelstellingen.’

‘Niet alleen de schaalgrootte van het gebouw, maar ook de historie maken het heel bijzonder om hier te werken.’

Optimalisatie

Birgitta heeft oog voor detail en ziet altijd ruimte voor verbetering. ‘Ik vind optimalisatie erg belangrijk. Daarom heb ik mij de eerste maanden vooral op onze interne organisatie gericht. Wij werken met een betrokken en trots team. Niet alleen de schaalgrootte van het gebouw, maar ook de historie maken het heel bijzonder om hier te werken. In het museumpje in de centrale hal hebben wij dat willen visualiseren en dat is goed gelukt. Ik start mijn rondleidingen met  kandidaat huurders en relaties graag in deze ruimte om een goede indruk van het gebouw te kunnen geven, van vroeger tot nu.’

‘Het team vertelde bij mijn start al dat het Groot Handelsgebouw in je DNA gaat zitten en dat bleek 100% waar.’

Toekomstplannen

In opdracht eigenaar van HighBrook Investors werkt Birgitta aan een lange termijn strategie voor het Groot Handelsgebouw. ‘Het Groot Handelsgebouw is erg belangrijk voor de stad, zelfs voor Nederland. Als rijksmonument hebben wij met veel stakeholders te maken. Ik heb ervaren dat wij daardoor iets aan slagkracht moeten inleveren, maar de planvorming wordt steeds meer concreet. Ik kijk uit naar het moment dat wij onze plannen voor de toekomst kunnen presenteren en realiseren. Het is belangrijk dat het gebouw mee gaat met de tijd, goed presteert en relevant blijft.’

Een jaar vol hoogtepunten

Met trots blikt Birgitta terug op afgelopen jaar. ‘Het jaar kende veel hoogtepunten. Bijvoorbeeld de opening van onze tentoonstelling in de Kunsthal en het ontsteken van de feestverlichting. Het meest trots ben ik op het enthousiasme van onze huurders. Zij zijn echte ambassadeurs gebleken en ik vind het geweldig dat wij dat als team weten te realiseren. Het team vertelde bij mijn start al dat het Groot Handelsgebouw in je DNA gaat zitten en dat bleek 100% waar.’

Terug naar het overzicht van nieuws

nieuws Terug naar nieuws